fbpx
Vi skal også dæmpe støjen i Brøndby
debat.jpg
DEBAT. Af Kenneth Kristensen Berth (DF), Fhv. medlem af Folketinget og folketingskandidat

Annette Deurell efterlyser i Folkebladet den 22. januar opmærksomhed på støjproblematikken i Brøndby Kommune. Det gør hun på baggrund af en debat mellem undertegnede og Søren Wiborg om støjbekæmpelse i Vallensbæk.
Jeg er klar over, at der også er problemer med støj i Brøndby. Derfor blev Brøndby Kommune faktisk også tilgodeset i den aftale Dansk Folkeparti indgik med den daværende regering (Konservative, Venstre og Liberal Alliance). Således var et projekt til støjbekæmpelse i området nord for Bygaden i Brøndbyvester også en del af aftalen. Bygaden-projektet var et ud af fem prioriterede støj-projekter, der var med i aftalen om et sammenhængende Danmark.
Jeg er klar over, at Annette Deurell bor i en anden del af Brøndby, men blot for at understrege, at jeg som folketingsmedlem på Vestegnen, da jeg havde muligheden for det, bestemt ikke var blind for de udfordringer, der også er i Brøndby.
Jeg håber naturligvis at en ny aftale med Socialdemokratiet for bordenden også vil have fokus på Brøndby, men det er der jo desværre ingen garanti for.

1 kommentar om “Vi skal også dæmpe støjen i Brøndby”

  1. Tommy Sørensen siger:

    Nu er det mere end 10 år siden jeg som beboer, bruger af Brøndbyskoven/Vestvolden og som spidskandidat for det Konservative Folkeparti i Brøndby har forslået, at der skulle gøres noget aktivt ved støjen omkring og langs Motorring3 og Holbækmotorvejen. Først og fremmest kunne en vold anlægges ved markstykket langs Holbækmotorvejen på Brøndbysiden tilsvarende Hvidovresiden. Et projekt Hvidovre kommune faktisk har fået penge for at iværksætte. Omkring Motorring 3 forholder det sig sådan, at motorvejen ligger i niveau med toppen af Voldanlægget, hvorfor støjen absolut ikke reduceres af det buskads, som vokser der. Der mangler altså støjværn på minimum den første del af strækningen fra motorvejskryds Brøndby og nord på. Det er muligvis endnu ikke gået op for politikerne i kommunen siden de ikke har gjort noget reelt ved støjgenerne.
    En nedsættelse af hastigheden til 90 km/t vedrører kun personbiler, og da det forventes at lastbiler fortsat vil køre med samme hastigheder, som i dag, så vil støjen fra disse således være upåvirket. Ergo er det blot symbolpolitik og ikke reel aktiv indsats fra Brøndby kommune. Det kan man jo undres over, når Brøndby kommune er en del af GATE21, som arbejder med miljø og grøn omstilling. Måske Folketinget skulle anvende en del af den kommunale udligningsordning til at forebygge borgernes helbred mod støj i stedet for at lade borgerne gå på pension med stressskader på grund af støj.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Top