fbpx
Sådan kan du forbedre din søvn
Folkebladet-spilkongen.jpeg
SPONSORERET INDHOLD: Der er mange danskere, der døjer med søvnproblemer, og der kan være mange grunde til, at det kan være svært at falde i søvn om aftenen.

Selvom man har en travl hverdag og er træt i løbet af dagen, er det ikke sikkert, at man sover, når hovedet rammer puden efter en hård dag. Er det noget, som du kan genkende, og er du træt af at have en dårlig søvnrytme, så kan du her få tips til, hvordan du kan forbedre din søvn markant.

Indret dit soveværelse med rolige farver
Det er vigtigt, at der er ro og stille i omgivelserne, når kroppen og hovedet skal slappe af, og det kan ikke lade sig gøre, hvis soveværelset roder eller er fyldt med farver og finurlige ting. Trænger dit soveværelse til en forbedring, kan det være en god idé at indrette soveværelset med rolige farver, og du vil hurtigt mærke en fordel. Når du ikke ubevidst skal tage stilling til en masse ting, vil du også have nemmere ved at falde til ro, og du vil derved automatisk falde hurtigere i søvn og sove bedre om natten.

Det er vigtigt, at du ikke kører på højtryk hele dagen
Hvis du er på hele dagen lang, og du først får muligheden for at komme ned i gear, når hovedet rammer puden, er det ikke sikkert, at du kan falde i søvn indenfor den næste time. Din krop og dit hoved når nemlig ikke at komme ned i gear, og det er en stor ulempe, når man skal sove. Brug eventuelt en halv time med din telefon og en bonuskode for at få tankerne væk, så tankerne og bekymringerne ikke suser rundt i hovedet, når du skal sove. Tankemylder er nemlig et velkendt problem hos mange, og det kan være svært at komme af med, når det først er startet.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Top